2011. augusztus 9., kedd

Sacher-torta


Most készültem el a Sacher-torta megsütésével, a lekvárt és a mázt még rá kell tennem. Most először sütöttem 22 cm-es formában, mindig 24-esben szoktam, de ez egy új forma, és anyukám ragaszkodott hozzá, hogy ezt használjam. :)
Nagyon szeretem ezt a fajta tortát. Néhány évvel ezelőtt még nem szerettem a csokifagyit, ill. a csokitortát sem. Ez annyiban változott meg 2 éve, hogy akkor megszerettem a Sachert, idén pedig a csokifagyit.

I've just finished baking my Sacher-cake, I must spread the jam on the layers and put the chocolate on. I made it first in 22 cm form, I always do it in 24 cm cake form, but this is a new form and my mother insist on using this new one.
I like this kind of cake very much. Few years ago I didn't like chocolate ice-cream and chocolate cake neither. This has changed for 2 years, when I've fallen in love with Sacher -cake, and this summer I've fallen in love with choco ice-cream.

Annak, aki kiváncsi az én receptemre (ezt egy német oldalról szedtem le, bár lehet, hogy mindenkinek ugyanilyen..) mellékelem.

Hozzávalók:
  • 6 db tojás
  • 15 dkg puha vaj
  • 16 dkg kristálycukor
  • 16 dkg finomliszt
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • baracklekvár
A mázhoz:
  • 16 dkg porcukor
  • 2 evőkanál víz
  • 10 dkg csoki (másfél ek. olaj)
Elkészítés: 10 dkg kristálycukrot, 15 dkg puha vajat habosra keverünk, majd az eközben felolvasztott csokit is hozzáadjuk. Kb. 5-6 percnyi keverés után hozzáadjuk a tojássárgákat is.
A fehérjéket a maradék 6 dkg cukorral kemény habbá verjük. A két masszát óvatosan összedolgozzuk, majd fokozatosan hozzákeverjük a lisztet és a vaníliás cukrot. Sütőpapírral kibélelt formába öntjük, és 150°-os hőmérsékleten megsütjük ( A sütés hosszabb időt vesz igénybe, kb 50 percet, de ez változó lehet). Kivesszük a tányérból, lapjával kettévágjuk a tésztát, a közepét és a tetejét megkenjük baracklekvárral, majd ismét összeillesztjük.

A máz: 12 dkg porcukrot 2 evőkanál vízzel addig hevítünk, amíg szálat húzhatunk belőle. Ezután gyorsan hozzáadjuk a 10 dkg felolvasztott csokit. Alaposan elkeverjük, akkor jó, ha már teljesen sima. A mázzal bevonjuk a torta tetejét és oldalát.

Follow The Talking Cats

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése